martes, 14 de diciembre de 2010

Actividade 6


1.Descripción da actividade
  O turismo rural é una forma de aloxamento e actividades recreativas realizadas nun espazo rural, destinado sobre todo a persoas que viven en ciudades e que buscan un contorno natural. Na zona da Costa da Morte, a xente busca sobre todo tres aspectos:
Paisaxe, gastronomía local e artesanía. A típica casa rural é una casa da aldea restaurada, se se encontraba en mal estado. O modelo máis xeneralizado de establecemento de turismo rural é  unha casa de aldea, con 5 habitacions   e hospedería, situada en cualquera das rutas do Camiño de Santiago. Mantén aberto o negocio todo o ano e aplica unha tarifa única, aínda que oferta  días verdes cun 20% de descontó aproximado.



2.Caracteristicas básicas da empresa


 Aparte de estas características, eu  penso que a casa rural pode estar en outras ubicación a parte das que pon aí, por ejemplo pódese facer unha casa rural en Carballo, pero claramente non terá tantos clientes como en outras zonas máis transitadas como no Camiño de Santiago.



3.      ¿Cómo é o mercado dese negocio nesta zona?

 O perfil da persoa que visita os lugares de turismo rural en Galicia está formado
principalmente por galegos e madrileños que valoran positivamente un
emprazamento o máis natural posible, lonxe do barullo da cidade, que busca a tranquilidade e alonxarxe dos problemas e agobios.
        
     É un mercado en expansión, debido á boa relación calidade-prezo e á
tendencia crecente da demanda, capaz de absorber o incremento na oferta de
establecementos de turismo rural. A forte estacionalidade que presenta a actividade, xunto co tamaño dos establecementos, fai que a dedicación exclusiva non sexa demasiado atractiva. Por eso, nos días de forte estacionalidade os presos son máis altos que en temporada baixa, donde non hai tanta demanda

    A oferta está moi atomizada e individualizada, existindo poucas asociacións
sectoriais para defender intereses comúns.  En canto á competencia en Galicia, aumentou a creación de novos establecementos e o número de prazas ofertadas, destacando a provincia da Coruña.

     O emprego está ligado á dimensión do negocio, a miúdo son empresas
familiares que recorren á colaboración dos membros da familia nas épocas de
maior demanda.
     Os prezos son homoxéneos con posibilidade de descontos en días especiais (días
verdes).
     Na Costa da Morte os principias productos substitutos son os hoteis rurais ou
hoteis con encanto.
     Como outras actividades, o turismo rural require un tempo para obter uns
ingresos máis ou menos regulares, é dicir, cando os clientes xa coñecen e
utilizan o establecemento. Mentres non se chega a esta situación, poden pasar
meses, durante os cales o emprendedor deberá facer fronte ós gastos fixos do
establecemento, entre outros, os xuros dos posibles créditos pedidos ás entidades financeiras.

4.    Tipo das características dos clientes

  Os turistas só acoden de vez en cando aos espazos rurais. Os turistas que viaxan en grupos de amigos son os que menos frecuentan visitar as casas rurais, por motivos vacacionais de forma puntual. O que buscan os clientes das casas rurais , sobre todo, é a tranquilidade, a primeira vez que deciden ir a una casa rural, pero os que acoden a menudo, van sobre todo pola natureza.

  Os que frecuentan as casas rurais van en calquera data do ano, non van en determinadas datas (como só no verán)

  Os que realizan turismo rural normalmente son autónomos, os profesionais liberais e traballadores cualificadose as ocupacións con maior nivel de renta.
Quen escolle ir ao interior vai buscan tranquilidadde e curiosidade e quen vaia  Parques Naturais vai en busca de natureza.
 A maioría dos turistas que visitan establecementos de Turismo rural teñen mediana idade. Viaxan en vehículo propio. O gasto por persoa e di asole achegarse aos 130 € .A forma de pago sole ser a contado aunque hai unha importante porcentaje que paga con tarjeta electrónica. Na época estival a maoría dos visitantes proceden de fora de Galicia pero no resto do ano os visitantes son Galegos.

5.    Empresas competidoras

 Según datos do 2002, hai os seguintes números sobre as casas rurais:

-Oferta de casas rurais en toda Galicia:


-Oferta de casas na Costa da Morte:




Estes últimos datos , con respecto ao 2003 van a cambiar. O número de casas na zona da Costa da Morte vai aumentar ata 21, é decir, vai a ter un gran incremento do mercado desta empresa.

 6. Características dos proveedores
 Para facer unha casa rural, non fan falta proveedores,debidoa  que os productos para facer a omida compraranse na zona a xente, por exemplo na feira. Despois, para comprar o mobiliario 
comprarase por exemplo en Ikea. Esto cambiaria se houbera un restaurante na casa rural, por aquí si que tería que ter relacions cos proveedores para que traian bebidas e comidas.


7.          Situación actual e perspectivas de futuro dese sector:


   A sitiación con respecto ao futuo é bastante boa porque este mercado ten uns bos puntos fortes aunque ten alguna incoveniencia. No seguinte cadro podemos observar as ameazas, os puntos fortes, os puntos febles e as oportunidades dete mercado:


 


8.          Marketing
 
 No turismo rural a lista de productos son: aloxamento. A restauración e as actividades complementarías estanse a  mellorar. A continuación mostranse os seguintes datos que son unas características especiais:

• Case todas as casas posúen aparcadoiro, xardín horta e salon social.
• 75% das casa poseen comedor, e só o 6% teñen restaurante.
• Só o 19% teñen conexión a internet, para os seus clientes.
• As actividades que se ofertan case son todas externas.

 En canto aos prezos,. Nesta zona son máis baratos que o resto do turimo rural galego:



A comercialización faise de maneira directa e indirecta.

A miña empresa vouna dar a coñecer mediante guias-catálogos como a de turgalicia, mediante tarjetas de visita e páxinas web. Tamén mediante folletos informativos que as distintos organismos promocinan nas feiras turísticas ás que acuden. Tamén podense facer anuncios de televisión e anuncios nos periódicos.


9.          Instalacións

As casas rurais solen ser casas de aldea resturadas ( se non son pazos) e normalmente teñen capacidade para 10-20 persoas(depende das dimensión da casa. A casa pódese alugar por cuartos ou toda a casa, a casa completa. Solen ter cuartos dobres e cuartos individuais. Cada cuarto ten o seu respectivo cuarto de baño e TV. Despois a casa opta de sala de reunións, cociña, comedor, terraza-xardín, piscina, chimenea. A casa tamén pode ter conexión a Internet e calefacción.


10 .        Gastos anuais da actividade



11.Previsión de ingresos anuais




Esta anterior taboa sería a estmación anual de ingresos , separada de mes a mes, e sería a estimación duna casa coas seguintes características:

  • Unha casa de 6 habitacións dobres
  • Precio por habitación de 60 euros TB y 72 TA
  • 25% dos hóspedes comen na casa
  • Precio do Menú 15 euros
  • Ocupación dun 70% os fins de semana dos meses de TB
  • Ocupación dun 70% Semana Santa e 70% fins de semana
  • Ocupación dun 80% TA


12.   Resultado bruto de explotación


  
 Nesta táboa temos a comparación entre os ingresos e os gastos e o resultado bruto.

13.     Financiamento

                    Para facer unha casa rural requirese un importante investimento, sobre todo para os terreos e vivenda, rehabilitación da vivenda outras construccións, mobiliario, equipo informático, útiles e gastos de establecemento e posta en marcha. 

        Teña presente que hai unha normativa específica sobre as instalacións en establecementos de turismo rural. Este regulamento ten como obxcetivo, en particular, instalacións, operaciós e servizos.
 Pra o mobiliario, artigos decorativos e outros accesorios deben ser de calidade excelente e bo, proporcinar a creación dun aspecto segundo a tipoloxía do edificio e do carácter da zona.
 Tamén regula os aspectos relacionados co númeo de cuartos, tamaños, envases e accesorios.
               A lexislación refíresetamén ao salón social e outras áreas que deben achegar para establecemento. No caso do hospital é especifica o  tamaño mínimo docomedor e nha dieta que debeofrecer polo menos o exército.


          En termos de custos, consultar os pagamentos necesarios para o libre exercicio da actividade, aínda que non ten clientes. Entre os elementos máis relevantes poden ser observados:materiais,salarios, material,comunicacións, servizos externos, e publicidade.




14.       ¿Qué formación deben ter os teus empregados?

 A estructura normal duna casa de turismo rural seria a do propietario e despois a dos empregados.A plantilla estaría formada por:

  
 Ocupación
Xerente
Dirección do local. Aprovisionamntos e recepción
Cociñeira
Centro de producción
Muller de limpeza
Limpeza das habitacións
Camareiro(2)
Comedor bar







Ese modelo anterior de plantilla pode variar según as dimensión da casa , por ejemplo, si a casa contén restaurante, ten que ter un cociñeiro profesional por ejemplo,aunque los camareros no ienes estudios profesionales para esa profesión. También si é unha casa moi grande encontrémonos a figura do xerente e a unha persoa con el con coñecementos administrativos no ámbito de  Formación Profesional.
  Neste apartado destacamos o Centro Superior de Hostalería de Galicia, dependente dirección da Xeral de Turismo da Xunta de Galicia e adscrito a Universidad de Santiago de Compostela. Nese centro enseñanse todas as actividades profesionais do sector hosteleiro.Aunque tamén son importantes outros centros de ensina de hostelia privados ou públicos.
  En Galicia para xestionar unha casa rural tes que asistir a uns cursos de formación e recíclese para aqueles titulares de establecementos beneficiarios das subvencions da Administración neste sentido.
 Ademáis, Turgalicia imparte cursos para os seus asociados , cursos como:
- Xestión presupuestaria dun hotel.
- Xestión da calidade aplicada ao Turismo rural.
- Hixiene básica e introducción ao APCC

15.     ¿Onde podes conseguir axudas para ese negocio?
               

                    Existe unha gran variedade de apoio que ten como obxectivo facilitar a vía do emprendedor, ofrecido polo Departamento deAsuntos Sociais, Emprego e Relacions Laborais, IGAPE e ICO. Entre os programas de asistencia coordinada pola Dirección Xeral do Emprego destacar o apoio á  contratación de traballadores e promover o auto-emprego e economía social.

IGAPE mentres ofrece axudas destinados a promover a aparición de emprendedores, micro-crédito para a compra de activos fixos.
A OIC ofrece condicións de financiamento preferenciais parainvestimentos en activos produtivos das pemes e tamén ofrecemicrocréditos para iniciar pequenas empresas ou
microempresas. 





16.   ¿En que centro educativo poderías formarte para esa profesión?

 Como xa comentei antes para crear un establecemento de turismo rural en Galicia é obligatorio a asistencia a uns cursos de formación e reciclaxe para aqueles titulares de establecementos beneficiados das bubvencions da ADministraciónneste sentido.
 Ademáis en virtude da implantación e mellora da calidade turística, Turgalicia imparte con frecuencia cursos para os seus asociados, tales como:
- Xestión presupuestaria dun hotel.
- Xestión da calidad aplicada ao Turismo rural.
- HiXiene básica e introducción ao APCC



2 comentarios:

  1. Moi bo traballo, cunha boa selección de fotos, pero fágoche unha pregunta, que hai que contestar, en que parte de Carballo farías a casa de turismo rural? Ollo coa resposta...

    ResponderEliminar
  2. Pois a casa rural faría nun lugar dón de non estivese moi alonxado nin moi cercano ao pobo en si, faría por exemplo en artes, que está preto do pobo e é unha zona moi tranquila.

    ResponderEliminar